Здравейте и благодаря предварително.
Дружество регистрирано по ЗДДС и извършващо изцяло освободени доставки в страната / чл.48 - хазарт/ , включва ли в дневник продажби месечните си обороти от игрални автомати?
Здравейте, ето счетоводни статии за осчетоводавяне на финансов лизинг от страна на лизингодателя.
1. Осчетоводяване на вземането по договора:
Дт 229 Други предоставени заеми - със стойността на цялата сума по договора
Кт 709 Приходи от други продажби - със стойността на сумата на актива
Кт 725 Фин. приходи за бъдещи периоди - със стойността на сумата на лихвата.

2. Осчетоводяване на отписването на амортизацията на продавания актив:
Дт 241 Амортизации на ДМА - със стойността на начислената до този момент амортизация
Кт 204 Машини  - със същата стойност.

3. За отписвне на ДМА -то:
Дт 709 Приходи от други продажби - с балансовата стойност на актива
Кт 204 Машини - с балансовата стойност на актива

4. За отчитане на получените вноски по договора :
Дт 501 Каса или 503 Разплащателна сметка - със стойността на вноската
Кт 229 Други предоставени заеми - със стойността на вноската

5. За отчитане на текущия приход от лихвата:
Дт 725 Фин. приходи за бъдещи периоди - със стойността на частта от лихвата, която се признава за текущ приход за отчетния период
Кт 721 Приходи от лихви - със същата стойност

Това са операциите, в случай че продавате собствено ДМА. Ако правилно съм разбрала. Ако продавате произведена от Вас машина, ще настъпят някои корекции по статиите. Моля да уточните и този момент.
Успешна работа!

Благодаря!
Моля да дадете малко повече информация за този договор. Вие лизингодателят или лизингополучателят сте? Каква е продукцията? Кога се прехвърля собствеността ? Какъв е срокът на договора?
Здравейте, ние сме лизингодателя. Не съм се изразил правилно относно термина "продукция".
Предмет на договора е продукт от производство - ДМА (машини). Собствеността се прехвърля в началото, а срокът е 5 години. 
Няма как да има финансов лизинг за ПОТРЕБИМА ВЕЩ.


Ако имате разсрочено

Къде пише че веща е потребима?

Здравейте, ние сме лизингодателя. Не съм се изразил правилно относно термина "продукция".
Предмет на договора е продукт от производство - ДМА (машини). Собствеността се прехвърля в началото, а срокът е 5 години. 
Здравейте, имам договор за финансов лизинг за продажба на продукция.
Какви са правилните операции за осчетоводяване на договора с цялата сума, лихвата и после на фактурите с месечните вноски?
Благодаря предварително!
Лицето декларира в приложение 3, доходи в размер на 1200лв за годината.
Осигуряването е на минималния осигурителен доход от 650лв на месец.
Лицето е самоосигуряващо се от 01.06.2021г
Здравейте,
при попълване на ГДД на самоосигуряващо се лице,
автоматично се генерира- Справка за декларирани, изчислени и внесени задължителни осигурителни вноски на самоосигуряващо се лице за 2021 година.
При положение че няма никаква промяна, необходимо ли е да се попълва и
Образец 2004: Справка за окончателния размер на осигурителния доход за текущата година?
P.S. В автоматично генерираната справка липсват данните за месец 12.2021г., а декларация 1 е подадена и осигуровките са платени. От НАП никой не можа да даде адекватен отговор защо данните за месец 12 ги няма в ГДД!
Здравейте колеги.
Собственик на ЕООД е внесъл през 2016г на каса 500 000лв лични средства в дружеството си.
Може ли сега ( 5 години ) по късно, да бъде увеличен капитала на дружеството с тези пари?
Ако въпросът ми е от юридическа компетентност, моля за извинение!
Здравейте колеги. Имате ли идея, каква служебна бележка се издава, когато работник е бил наказан с Поправителен труд и времето не се зачита за трудов стаж? Искат я от пробационната служба - "удостоверение за периода, който не се зачита за трудов стаж".
Има ли някакъв образец, или свободен текст да си пиша? 
А не можете ли да намерите някой ваш познат с фирма, който да ви назначи на работа за 1-2 седмици  ( вие ще си му дадете парите за осигуровките ) и после да ви освободи по чл.71 и ще имате право на обезщетение за безработица в пълния размер който ви се полага за максималния срок.
И аз смятам така.
Казусът е следния.
Ще увеличаваме капитала на три дружества с неразпределената печалба от предни години.
Аз съм главен счетоводител.Смятам, че моята работа е да изготвя актуален баланс и от там нататък е работа на юрист.
Колеги, здравейте.
Въпросът ми е следния:
Подготовката на необходимата документация за вписване в Търговския регистър на увеличаване на капитала на едно дружество, чия работа е?
На адвокат(юрист) или на Главния счетоводител?
Благодаря предварително!
Благодаря! Такава е и моята практика до момента, интересувам се дали колегите практикуват и други варианти, особено ако фирмата има обекти в няколко населени места в страната.
Прекратяването е по чл.71 в срока на изпитване. Въпросът е, че лицето ако реши може да отиде в ИТ и да каже, че не му ги връщаме, за да ни направи проблем.
Колеги, лице на което му е прекратен трудовия договор, отказва да се яви за да получи заповедта за прекратяване и оформената трудова книжка.
Как процедирате в такъв случай?
Според договора с консултантската фирма, те нямат задължение да подават отчетните форми по програмата.
И аз споделям това мнение. Консултантската фирма си получи парите, а този труд не е регламентиран във взаимоотношенията счетоводител - работодател или фирма която е наела счетоводна фирма.
Какъв размер на комисионната е редно да бъде платена на нас счетоводителите?
Колеги, редно ли е, ние счетоводителите, да получим допълнително възнаграждение за работата ни по програмите ОПИК?
Извинявам се ако темата е коментирана!
Колеги, а не трябва ли да има отделни аналитични сметки в група 60 и в 611, и в двете имам предвид?